فرایندها

 

 

فرایندها



•   هزینه شرکت در همایش های معتبر داخلی (ویژه دانشجویان)
•   هزینه شرکت در همایش های معتبر داخلی( ویژه اعضای هیات علمی)
•  پرداخت هزینه طرح های پژوهشی شماره 3 ( پایان نامه و رساله)
•   دریافت هزینه تشویقی مقالات مربوط به دانشجویان
•   پرداخت هزینه خدمات آزمایشگاهی
•  خرید تجهیزات مستقیم از پژوهه (ویژه اعضا هیات علمی)
•  طرح های پژوهشی شماره 1و2 (ویژه اعضای هیات علمی)
•    خرید کامپیوتر
•    دانلود کاربرگ های پژوهشی

                 

 

  هزینه شرکت در همایش های معتبر داخلی (ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی)


* هزینه شرکت در همایش به دانشجویان فقط به جهت ارائه مقاله پرداخت میگردد.
*کمک هزینه فقط شامل مقالاتی می شود که مستخرج از پایان نامه یا رساله باشد.
*کمک هزینه فقط به همایش های علمی معتبر داخلی تعلق می گیرد که برگزار کننده آن دانشگاه یا سازمان و نهاد دولتی باشد.
*به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد، بابت شرکت در یک همایش داخلی مبلغ 2500000 ریال تعلق می گیرد.
*به دانشجویان مقطع دکترا برای شرکت در حداقل 2 و حداکثر3 کنفرانس(داخلی) مبلغ 5000000 ریال تعلق می گیرد. حداکثر مبلغ پرداختی به یک کنفرانس 2500000 ریال می باشد.
*مدارک لازم جهت دریافت کمک هزینه:
1- دریافت صورتجلسه شرکت در همایش و تکمیل آن تا امضای مدیر گروه آموزشی مربوطه
2- اصل رسید پرداخت هزینه شرکت در همایش
3- پرینت از صفحه پرداخت اینترنتی هزینه شرکت در همایش به همراه اصل امضای استاد راهنما که عبارت (مورد تایید است) را نوشته باشند.
4- اصل لاشه بلیت رفت و برگشت شرکت در همایش
5- اصل رسید پرداخت هزینه اسکان
6- کپی گواهی ارائه مقاله که به نام دانشجوی متقاضی صادر شده باشد.
7- کپی صفحه اول مقاله که دارای آرم همایش و یا شماره صفحه باشد.
8- اعلام شماره حساب به نام دانشجو و متعلق به بانک تجارت باشد.
9- نوشتن شماره تلفن همراه در کاربرگ صورتجلسه شرکت در همایش
10- همایش باید از طریق پورتال استاد ثبت گردد.
*** برای همایشهایی که برگزار کننده آن دانشگاه فردوسی مشهد است پرداخت هزینه شرکت در همایش امکان پذیر نمی باشد.
*** در صورتی که هر یک از اسناد پرداخت هزینه شرکت در همایش کپی باشد ضروریست استاد راهنمای مربوطه بر روی آن عبارت (مورد تایید است) را بنویسد و ذیل آن امضا نمایند.

 

 

شرکت در همایش های معتبر داخلی( ویژه اعضا هیات علمی)


* حداکثر مبلغ پرداختی برای شرکت در همایش داخلی اعضای هیات علمی در یک سال، هشت میلیون ریال و حداکثر مبلغ پرداختی برای شرکت در یک همایش شش میلیون ریال می باشد که هر استاد می تواند در یک سال حداکثر دو بار از این کمک هزینه استفاده کند ( نوبت اول تا سقف شش میلیون ریال و نوبت دوم تا سقف دو میلیون ریال) . آیین نامه طرح پژوهه را از بخش دانلودها دریافت نمایید.
مدارک لازم:
•    دریافت کاربرگ شماره 1 و تکمیل آن
•     اصل بلیت رفت و برگشت و یا فیش پرداخت حق اسکان و یا سند هزینه کرد شرکت در همایش
•     اصل کاربرگ ماموریت اداری
•     کپی گواهی ارائه مقاله که به نام استاد متقاضی صادر شده باشد.
•    کپی صفحه اول مقاله چاپ شده که دارای آرم همایش و شماره صفحه باشد.

 

 

پرداخت هزینه های طرح های پژوهشی شماره 3 ( پایان نامه و رساله )


•     حداکثر اعتبارمصوب برای دانشجویان ارشد 40000000 ریال و دانشجویان دکتری 150000000 ریال می باشد..
•    دانشجویان باید هزینه های طرح رابه هنگام ثبت پروپوزال در قسمت هزینه های طرح به تفکیک(مواد مصرفی و آزمایشگاهی ، تجهیزات سرمایه ای، هزینه تایپ و تکثیر، سایر هزینه ها) مشخص نمایند.
•    در قسمت محل تامین اعتبار طرح ، 50% هزینه طرح توسط استاد منظور گردد.
•    پس از تایید نهایی طرح درمعاونت پژوهشی دانشگاه ، دانشجو می تواند نسبت به دریافت هزینه های خود اقدام نماید.
  مدارک لازم جهت پرداخت هزینه ها از محل اعتبار پژوهه
1-    تصویب نامه طرح پژوهشی شماره 3 ( دانشجو می تواند جهت دریافت تصویبنامه  به استاد راهنمای اول مراجعه نمایید. معاونت پژوهشی از ارائه کپی تصویب نامه معذور می باشد.)
2-    فرم درخواست پرداخت اعتبار پژوهه(کاربرگ شماره 1)
3-    فاکتور یا صورتحساب خرید کالا
4-    قبض انبار جهت تمام فاکتورهای مصرفی و اموالی
5-    صورتجلسه کالا و مواد مصرفی
      مشخصات فاکتور
*** فاکتور فروش اصل باشد( کپی یا پرینت یا فکس و پیش فاکتور قابل قبول نمی باشد)
*** مشخصات فروشنده روی فاکتور کامل باشد.(موارد الف تا د ، رعایت شود)
الف – نام فروشگاه یا نام و نام خانوادگی فروشنده
ب- آدرس فروشگاه یا فروشنده
ج- کد اقتصادی فروشگاه یا  کد ملی فروشنده
د- کدپستی فروشگاه یا فروشنده
•    فاکتور دارای مهر و امضاء فروشگاه باشد.
•    فاکتور دارای تاریخ باشد. ( تاریخ فاکتور باید بعد از تاریخ تصویب نامه پژوهشی باشد.)
•    اقلام فاکتور شامل شرح کالا و تعداد یا مقدار کالا خوانا باشد.
•    عنوان فاکتور با عنوان اعتبار مندرج در تصویبنامه پژوهشی همخوانی داشته باشد.
•    چنانچه در فاکتور ، ارزش افزوده درج شده باشد ارائه تصویر گواهی ثبت نام در نظام مالیات بر ارزش افزوده فروشگاه الزامی است.
•    جهت فاکتورهایی با مبلغ بالاتر از 200000000 ریال دو فقره استعلام از شرکتهای دیگر ضروری است.
•    توجه فیش بانکی یا رسید الکترونیکی فاکتور محسوب نمی شود لذا پرداخت هزینه صرفا با فیش بانکی یا رسید امکان پذیر نیست.
•    توجه: فاکتورهایی که از طرف زیر مجموعه های دانشگاه فردوسی صادر شده است قابل پرداخت نیست
•    ( به عنوان مثال آزمایشگاه مرکزی، دانشکده مهندسی، انبار شیمی، عواید اختصاصی دانشکده و ....)
•    تمام فاکتورهای خرید کالا ( شامل مواد مصرفی و اموالی) باید دارای قبض انبار باشد که توسط امین اموال دانشکده صادر گردد.
•    مبلغ قبض انبار دقیقا با جمع فاکتورها همخوانی داشته باشد.
•    لطفا پس از تایید مانده اعتبار پژوهشی، جهت صدور قبض انبار اقدام فرمایید.
•    تکمیل صورت جلسه جهت فاکتورهای مربوط به اجرت تعمیر دستگاه ، اجرت کارگر، خدمات آزمایشگاهی ، ارسال مواد(پست) ، بلیط، تاکسی، وهر موردی که فاقد قبض انبار است الزامی است.
 *قطعات، وسایل و ابزاری که در دانشکده باقی می مانند باید قبض انبارداشته باشند. کالاهای مصرفی نیز باید دارای قبض انبار باشد. برای دریافت قبض انبار به امین اموال دانشکده (آقای درودی) مراجعه نمایید.
**** در صورتی که استاد راهنمای دوم در پروپوزال تصویبی اعتبارداشته باشد، امضای ایشان نیز مورد قبول است.
****  نوشتن شماره تلفن همراه دانشجو و یا شخص پیگیر امور، در قسمت شرح درخواست کاربرگ شماره 1 الزامی است.
****  هزینه فاکتورها به حساب استاد راهنما (مجری طرح) واریز می شود.
****  تعداد و جمع فاکتورها در کاربرگ صورتجلسه کالا و مواد مصرفی با مداد نوشته شود.

 


هزینه تشویقی مقالات علمی پژوهشی مربوط به دانشجویان

 

 دریافت هزینه تشویق مقالات علمی پژوهشی مستخرج و غیر مستخرج ازپایان نامه  که نام استاد راهنما ویا اساتید دانشگاه فردوسی مشهد دربخش نویسندگان مقاله قید شده است فقط از طریق ثبت در پورتال اعضا هیات علمی امکان پذیر است. لذا دانشجو باید به استاد راهنما یا عضو هیات علمی که نام او در مقاله قید شده است مراجعه کند.
*** ضروری است دانشجو قبل از اقدام برای دریافت هزینه از شرایط تشویق مقالات مطلع باشد . جهت اطلاع کامل از فرآیند پرداخت و میزان آن، دستورالعمل تشویقی مقالات را از بخش دانلودها دریافت و مطالعه نمایید.
*** چنانچه دانشجو نویسنده مسئول مقاله ای باشد که مستخرج از پایان نامه نبوده و نام هیچ یک از اعضا هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد در بخش نویسندگان مقاله نباشد، به شرط داشتن شرایط لازم برای دریافت تشویق مقالات ، میتواند از طریق ذیل اقدام نماید.
•    دانشجو با داشتن مدارک ذیل به معاونت پژوهشی دانشکده مراجعه نماید
•    کاربرگ تکمیل شده درخواست تشویقی مقاله
•    یک نسخه از مقاله چاپ شده
 *جهت اطلاع کامل از فرآیند پرداخت و میزان آن به دستورالعمل تشویقی مقالات مراجعه نمایید.

 

 

پرداخت هزینه چاپ مقاله page charge


* در صورتی که نویسنده مقاله عضو هیات علمی و مقاله JCRوQ1 ,Q2,Q3باشد، استاد مربوطه می تواند جهت دریافت هزینه چاپ مقاله (page charge) مدارک ذیل را ارائه دهد:
* دریافت کاربرگ شماره 2 و تکمیل آن
* کپی مقاله چاپ شده
* فاکتور پرداخت هزینه چاپ

 

 

پرداخت هزینه خدمات آزمایشگاهی


مدارک لازم: 
- تصویب نامه طرح شماره3 دانشجوی مربوطه
- دریافت کاربرگ های درخواست مجوز هزینه کرد اعتبار خدمات آزمایشگاهی
- تکمیل کاربرگ و امضا توسط استاد راهنما و کارشناس ازمایشگاه(مبلغ هزینه خدمات آزمایشگاه باید توسط کارشناس آزمایشگاه تعیین شده باشد)
- تعیین مانده اعتبارپژوهه و امضا توسط کارشناس پژوهشی

 


   خرید تجهیزات مستقیم از پژوهه (ویژه اعضاء هیات علمی)


 
*مبلغ فاکتور باید فقط 20% از پژوهه استاد از آخرین اعتبار پژوهه را در بر گیرد و اگر بیشتر شود استاد متقاضی شخصا باید ما بقی را بپردازند.
*مدارک مورد نیاز:
1- نامه درخواست همراه با پیش فاکتوربرای معاون پژوهش و فناوری دانشکدهعلوم از طریق اتوماسیون ارسال گردد.
2- پیگیری نامه در سابقه نامه اتوماسیون جهت رویت پذیرش یا عدم پذیرش درخواست
43- ارائه کاربرگ شماره 1 به همراه فاکتور خرید تجهیزات و قبض انبار به معاونت پژوهشی دانشکده
*ضروریست استاد مربوطه بلافاصله پس از خرید دستگاه با مراجعه به امین اموال دانشکده (جناب آقای درودی) تقاضای صدور قبض انبار نمایند و جهت تسویه با معاونت پژوهشی دانشکده، اصل فاکتور، قبض انبار و کاربرگ شماره یک تکمیل شده را تحویل دهند.
**** از پژوهه برای خرید مواد مصرفی نمی توان استفاده کرد.

 

 

  طرح های پژوهشی شماره 1و2(ویژه اعضای هیات علمی)


  . حداکثر مبلغ قابل پرداخت در طرح های شماره 2 در صورتی که کل هزینه ها شامل حق التحقیق باشد مبلغ 30000000 ریال و اگر فقط تجهیزات باشد مبلغ 40000000 ریال و در صورتی که بخشی از هزینه ها تجهیزات و بخشی حق التحقیق باشد مبلغ 20000000 ریال برای حق التحقیق و 20000000 ریال باقیمانده برای تجهیزات، می باشد.
*در طرح های شماره 1 بیشتر هزینه ها شامل تجهیزات می شود و حداکثر مبلغ پرداختی 80000000 ریال می باشد.
*در طرح های شماره 1 و2 دانشجویان تحصیلات تکمیلی می توانند به عنوان همکار با استاد مربوطه همکاری داشته باشند و طرح با پایان نامه دانشجو همپوشانی نداشته باشد.
*در طرح شماره 2 و در طرح شماره 1 به هنگام خاتمه طرح، به ترتیب یک و دو مقاله باید تحویل گردد.
*پس از چاپ یا پذیرش مقاله مدارک ذیل به معاونت پژوهشی دانشکده ارائه گردد:
1 - یک نسخه از تصویب نامه طرح را به همراه مقاله مربوط به معاونت پژوهشی تحویل دهند.
•    کیفیت مجله(JCR, Scopus WOS, ، علمی پژوهشی وزارتین) همرا با مستندات مربوطه ارائه گردد.
•    کد طرح پژوهشی در انتهای مقاله ذکر شده باشد.
•    مقاله مستخرج از طرح از طریق پورتال استاد در بخش اطلاعات خاتمه طرح آپلود گردد.
2- پس از بررسی مقالات در شورای پژوهشی دانشکده و پذیرش مقاله مستخرج از طرح ، مجری می تواند نسبت به تسویه حساب طرح اقدام نماید.
•    پرداخت حق التحقیق پس از پایان طرح پژوهشی با ارائه کاربرگ شماره 1 و تصویب نامه طرح
•    پرداخت هزینه های طرح پس از تصویب طرح همانند سایر موارد (اقلام فاکتوردار )پرداخت می گردد.
* فقط فاکتور تجهیزات مربوط به خود طرح قابل قبول است. فاکتور لب تاپ و کامپیوتر مورد قبول نیست.

 

 

خرید کامپیوتر


-ارسال نامه درخواست خرید کامپیوتراز محل پژوهه استاد همراه با پیش فاکتوربه معاون پژوهشی دانشکده از طریق اتوماسیون اداری
- پیگیری نامه در سابقه نامه اتوماسیون جهت رویت پذیرش یا عدم پذیرش درخواست و جواب مشاوره فنی
- ارائه کاربرگ شماره 1 به همراه فاکتور خرید کامپیوتر و قبض انبار و برگه مشاوره فنی به معاونت پژوهشی دانشکده

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید