بررسی عوامل موثر بر کیفیت آموزش در مصاحبه با مسئول آموزش دانشکده علوم

IMG 8085

 

در طی یک سال گذشته همه گیری بیماری کیووید 19 بر شرایط دنیا و کشور ما سایه افکنده است.

در این میان شرایط آموزش دست خوش بیشترین چالش ها گردیده است و شرایط آموزش را در دانشگاه ا تحت تاثیر خود قرار داده است.

 

IMG 1004

 

بر آن شدیم تا گفتگویی صمیمی با سرکار خانم شجاعی مسئول محترم آموزش دانشکده علوم در این خصوص داشته باشیم

توجه شما را به متن این مصاحبه جلب میکنیم امیدواریم که مورد توجه واقع گردد

خانم شجاعی از نیمسال دوم تحصیلی سال ۹۷ به عنوان مسئول آموزش دانشکده علوم انتخاب شدند و همکاران ایشان در واحد آموزش، خانم گرمابی کارشناس گروه فیزیک، خانم یاقوتی و خانم صنعتی کارشناسان گروه زیست شناسی و آقای جعفری مسئول برگزاری کلاسها دانشکده می باشند. همچنین آقای پور یزدیان کارشناس آموزش گروه زمین شناسی و خانم زمانی به عنوان کارشناس آموزشی گروه شیمی فعالیت دارند.

- برنامه هایی که از زمان حضور شما در دانشکده علوم انجام گرفته است را شرح دهید؟
+ سعی کردیم که اطلاعیه ها و اخبار آموزش به
موقع از طریق کانال‌های ارتباطی و پرتال دانشجویی اطلاع رسانی شود و کنترل برگزاری کلاس ها به صورت منظم و آنلاین در تمامی جلسات انجام گرفته و گزارش هفتگی کلاس هایی که برگزار نشده اند جهت بررسی و پیگیری به گروه های آموزشی ارسال شده است. همچنین مراحل انجام برخی از فعالیت ها مانند مجوز دفاع برنامه ریزی و تعریف شده که دانشجو کمتر دچار سردرگمی و خطا شود و برخی از فرم ها مانند فرم معرفی به استاد، گرفتن درس از سایر دانشکده ها و ... به روز رسانی شده است.

تجمیع آموزش باعث شده که کارها با سرعت و دقت بیشتری انجام گیرد و همکاران در جریان بهتر امور نظیر تبصره ها و قوانین آموزشی قرار بگیرد. به علاوه نظارت بر آزمایشگاه ها نیز به صورت دقیق انجام می شود و سعی کردیم تمام گروه ها و آزمایشگاه هایی که ارائه می‌شوند سقف مجازشان تکمیل شده باشد.

 

_ فعالیت های آموزشی دانشکده طی سال 1399 چگونه بوده است؟

+ در سال تحصیلی 1399 با توجه به شیوع بیماری کرونا و مجازی بودن کلاس ها دسترسی به سیستم سدف از منزل امکان پذیر شد و تلفن همکاران آموزش منتقل بر روی گوشی بوده و کارشناسان علاوه بر ساعت اداری در ساعات غیر اداری نیز پاسخگوی سوالات آموزشی دانشجویان بودند. به علاوه از طریق پیام رسان ها نظیر واتس‏اپ و تلگرام با دانشجویان در ارتباط بوده اند.

تمامی فرآیندهای آموزشی نظیر ثبت دروس، پیش انتخاب و انتخاب واحد دانشجویان نورود، فعال کردن کارت های دانشجویی و بررسی درخواست های آموزشی در تمامی مقاطع در مورد مقرر خودش انجام شده و خوشبختانه با هیچ مشکلی مواجه نبوده‏ایم.

در مواقعی که ابهامی در مورد تفسیر قانون وجود دارد از همکاران محترم مدیریت آموزشی راهنمایی می گیریم.

 

_ برای ارتقای امور آموزشی دانشکده چه برنامه هایی در نظر دارید؟

+ باتوجه به ضرورتی که در مجازی بودن کلاس ها به وجود آمده یک جلسه وبینار برای دانشجویان برگزار کنیم خصوصاً برای دانشجویان جدیدالورود که تازه وارد دانشگاه شدند و تجربه ندارند

 

_ چه پیشنهادی برای مسائل آموزشی دانشکده دارید؟

+ بیشتر مواقع دانشجویانی که دچار چالش میشوند و یا درخواستی را اشتباه می فرستند به دلیل راهنمایی غلط افرادی است که اطلاعات درستی در مورد آیین نامه ها ندارند. لازمه انجام دقیق و درست امور آموزشی هماهنگی و همکاری گروه های آموزش و اساتید محترم راهنما و اداره آموزش است؛ به عنوان مثال اگر که در زمان پیش انتخاب واحد، گروه ها دروس ارائه شده ترم آینده را با تاخیر به آموزش بدهند در انتخاب واحد دانشجوها مشکلی به وجود می آید و همچنین اگر اساتید راهنما و مدیران گروه درخواست های آموزشی دانشجویان را به خصوص تمدید سنوات را دیر و یا به موقع تایید نکنند باعث مشکل آموزشی دانشجو می شود و انجام انتخاب واحد برای دانشجو امکان پذیر نیست بنابراین همه کارکنان چه از مدیر گروه چه از استاد راهنما و چه از همکاران آموزش باید با هم همکاری داشته باشیم تا امور آموزشی به موقع و درست انجام گیرد.

در پایان تشکر فراوان دارم از همکارن گرامی خودم در آموزش داشکده که در روزهای سخت کرونایی با همکاری و هماهنگی زیاد تمامی چالش ها را پشت سر گذاشتیم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید