5

 

دانشکده علوم دارای سه سالن اجتماعات 180 نفره و یک آمفی تئاتر مجهز 550 نفره است که در همایش های بزرگ کشوری و بین المللی مورد استفاده قرار می گیرد. این سالن با ظرفیت 550 نفر در24 آبان ماه 1390 مصادف با عید سعید غدیر خم رسماً افتتاح گردید. در ساخت این سالن چه از نظر عمرانی و معماری و چه سیستمهای صوتی و تصویری و نور از تکنولوژی های روز دنیا استفاده شده است. محاسبات دقیق عمرانی و آکوستیکی بکارگرفته شده، ضمن ایجاد بنایی مستحکم و زیبا، فضای شنیداری مناسبی جهت ناظر داخل سالن فراهم نموده است. سالن بزرگ این مجموعه طی مراسمی به نام شادروان دکتررحیمی زاده و دو سالن دیگر به نام دکتر محمد علی سعادت اولین رئیس دانشکده علوم و دکتر ضیاالدین اسماعیل بیگی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در سالهای 1341 تا 1347، نام گزاری شد. مجموعه این سالنها به نام خواجه نصیرالدین طوسی نام گزاری شده است.

برخی از مشخصات و امکانات سالن به شرح زیر است:
ظرفیت: 550 نفر
ابعاد سن:  10 18 m 
ابعاد پرده نمایش:  6 8m
سیستم میکسر نور: Stand Light 200
سیستم میکسر صوتی: Sound Craft SI1
سیستم میکسر ویدئویی:  EDIROL Roland V-8
سیستم دوربین ها: SONY BRC 300
سیستم ویدئو پروژکتور: Sanio
سیستم بلندگوها:  Line Array
اتاق فرمان: کنترل نور، صوت و تصویر سالن از این محل صورت می گیرد.
اتاق ترجمه: فعلاً تجهیز نگردیده است
اتاق گریم
انبار
سیستم اخطار حریق


لازم به توضیح است که سیستم فیلمبرداری سالن فعلا به سه دوربین HD با مشخصات بالا و قابلیت کنترل از اتاق فرمان مجهز است که تمام سالن و سن را تحت پوشش قرار می دهد. دوربین های سالن به میکسر صوتی متصل بوده و قابلیت مونتاژ همزمان را داراست که فرمت ضبط شده هم به صورت کاست فیلم و هم فایل ویدئویی قابل ذخیره می باشد. این میکسر قابلیت اتصال همزمان 8 دوربین و 2 کامپیوتر را دارد.
سیستم صوتی سالن جزو به روزترین سیستم های دنیاست. میکسر صوتی بکارگرفته شده  قابلیت اتصال 10 میکروفون و یا لاین بطور همزمان می باشد که قابل ارتقاء تا 25 ورودی است. این سیستم، خروجی صوتی با امکانات ویژه روی هر کانال دلخواه را جهت کاربردهای مختلف فراهم می آورد.
این سالن همچنین از میکسر نوری پیشرفته بهره می برد که قابلیت تغییر شدت نور24 پرژکتور به کمک دیمرهای لینک شده با دستگاه را فراهم می آورد.

00000036.jpg

گالری تصاویر

t5

تقویم آموزشی

IMG 9175

آزمایشگاه ها و کارگاه ها

1

همایش ها و کنفرانس ها

2100 دانشجو
92 عضو هیات علمی
11000 دانش آموخته
150 دانشجوی بین المللی
30 رشته/مقطع تحصیلی
4 گروه آموزشی