شهريه

دانش‎پذيران موظف به پرداخت شهريه مصوب در ابتداي هر آموزش مي‎باشند.

استرداد شهريه برای دانش پذيران منصرف از تحصيل امکان پذير نمی باشد. در شرايط استثنا و مشروط به موافقت دفتر آموزش های عالی آزاد واحد مربوطه، دانش‎پذير منصرف از شرکت در آموزش، در صورتي که تاريخ انصراف وی 10 روز قبل از شروع ترم باشد، شهريه پرداختي ايشان با کسر مبلغ 10% مسترد خواهد شد. شهريه پس از آغاز آموزش به هيچ عنوان مسترد نمی گردد.

شهريه دانش پذيران شرکت کننده در آموزش هايی که به حد نصاب نرسيده اند و نيز شهريه
دانش پذيرانی که صلاحيت شرکت در آموزش را به تشخيص کالج و يا دفتر آموزش های عالی آزاد دانشکده، پژوهشکده يا واحد نداشته باشند، به طور کامل مسترد خواهد گرديد.

هزينه هاي آموزش

  • دانشگاه فردوسي مشهد، هيچ‎گونه تعهدي نسبت به تامين هزينه‎هاي تهيه جزوات دوره، تهيه پروژه و ... براي دانش پذيران ندارد. دانشگاه صرفاً و در حد مقدورات، همکاري لازم را خواهد نمود.
  • چنانچه دانش‎پذيري موفق به گذراندن درس يا دروسی از يک دوره ی آموزشی نشود:
  • در صورت ارايه مجدد دوره يا درس (دروس) مربوطه، دانش پذير می تواند در آن درس (دروس) با پرداخت شهريه جديدِ تعيين شده شرکت نموده و نمرات نهايی مکتسبه وی به عنوان نمرات دروس کمبود در دوره ثبت نامی تلقی می گردد
  • در صورت عدم ارايه مجدد دوره يا درس (دروس) نظری مربوطه توسط دانشگاه (دانشکده، پژوهشکده يا واحد)، دانش پذير می تواند برای بار اول با پرداخت 80% شهريه جديد تعيين شده و برای دفعات بعدی با پرداخت 50% آن، ثبت نام نموده و در زمان تعيين شده توسط دفتر آموزش های عالی آزاد به صورت معرفی به استاد، صرفاً به منظور شرکت در امتحان درس يا دروس مربوطه، در محل دانشکده، پژوهشکده يا واحد حضور يابد. در هر صورت نمرات نهايی مکتسبه وی به عنوان نمرات دروس کمبود در دوره ثبت نامی تلقی می گردد

تبصره – تا زمانی که کالج و يا کميته آموزش های عالی آزاد دانشکده، پژوهشکده يا واحد محدوديتی را اعمال نکند، مشروط بر اينکه معدل کل دانش پذير کمتر از 12 نباشد، از نظر اين آيين نامه هيچگونه محدوديتی در تکرار ثبت نام دانش پذير مردودی در قالب بندهای ........  و  .......   نخواهد بود. اما می بايست هر يک از نمرات کسب شده در هر بار تکرار دروس، علاوه بر آنکه عامل تعيين کننده برای قبولی يا مردودی در آن درس تلقی می شوند، در محاسبه معدل دوره نيز محاسبه گردند.

تبصره - تعيين شهريه برای اعمال بند ........ جهت دروس عملی، کارگاهی و آزمايشگاهی به عهده کالج و يا کميته آموزش های عالی آزاد دانشکده، پژوهشکده يا واحد خواهد بود.

2100 دانشجو
92 عضو هیات علمی
11000 دانش آموخته
150 دانشجوی بین المللی
30 رشته/مقطع تحصیلی
4 گروه آموزشی