789

 

موزه زمین‌شناسی دانشگاه فردوسی مشهد در سال 1392 با اختصاص فضاي مناسبي در محل دانشكده علوم، در کنار سالن مطالعه خواهران و برادران و با همكاري كليه اساتيد گروه زمین‌شناسی مبني بر اختصاص بخشي از پژوهه خود جهت تجهيز این مجموعه جديد آغاز شد. مشخصات و توضیحات مربوط به نمونه‌ها توسط مهندس محمدعلی یازرلو بررسی گردید. همچنین در امر مرتب‌سازی و برچسب‌گذاری نمونه‌ها سه نفر از دانشجویان ورودی 93 به نام‌های حامد امینی زهان، میلاد فرهمند و علی نصیری با گروه زمین‌شناسی همکاری کردند. سرانجام موزه زمین‌شناسی در پاييز سال 1395 خاتمه و آماده بازدید عموم علاقه‌مندان و دوستداران علوم زمین قرار گرفت.

موزه گروه زمين‌شناسي داراي مجموعه‌ای از کانی‌های سیلیکات و غیرسیلیکات ، سنگ‌های آذرین، دگرگونی و رسوبی، فسیل‌های مهره‌داران و بی‌مهرگان، فسیل‌های گیاهی، سازندهای زمین‌شناسی و همچنین ساخت‌های ثانویه رسوبی می‌باشد.

این موزه سالانه پذیرای جمع زیادی از دانش‌آموزان و دانشجویان می‌باشد که به صورت بازدید علمی از موزه زمین‌شناسی دیدن کرده و توضیحات مربوط به نمونه‌ها توسط راهنما موزه ارائه می‌شود. همچنین در صورت وجود وقت کافی نمایش فیلم‌های آموزشی مرتبط با علوم زمین‌شناسی جهت آشنایی بهتر و موثر افراد پخش می‌گردد.

جهت هماهنگی و بازدید از این مجموعه می‌توان از طریق شماره تماس زیر ارتباط برقرار کرد:

مهندس حامد امینی: 05138804169

00000036.jpg

گالری تصاویر

t5

تقویم آموزشی

IMG 9175

آزمایشگاه ها و کارگاه ها

1

همایش ها و کنفرانس ها

2100 دانشجو
92 عضو هیات علمی
11000 دانش آموخته
150 دانشجوی بین المللی
30 رشته/مقطع تحصیلی
4 گروه آموزشی